קרן בערבות המדינה

קרן בערבות מדינה היא הלוואה לבעלי עסקים קטנים, בינוניים ויזמים שמחזור ההכנסות שלהם הוא עד 100 מיליון שקלים בשנה. הלוואה זו מספקת מענה איכותי לכלל העסקים, המבקשים להשתמש בסכום כספי גדול לטובת התרחבות עסקית, התייעלות, שיפור וצמיחה.  

מסלולי הקרן בערבות מדינה

הלוואה דרך הקרן ניתנת במספר מסלולים אפשריים:

הלוואה לעסק חדש (עסק בהקמה) – ההלוואה היא עד לגובה של 500,000 שקלים, כאשר נדרש הון עצמי לביטחונות בשיעור 10%-25%.

הלוואה לעסקים בעלי מחזור הכנסות של עד 6.25 מיליון שקלים בשנה – ההלוואה היא עד לגובה 500,000 שקלים, כאשר נדרש הון לביטחונות בשיעור 10%-25%.

הלוואה לעסקים בעלי מחזור מעל 6.25 מיליון שקלים בשנה – ההלוואה היא עד לגובה 8% מהמחזור השנתי, עם עד 25% הון עצמי לביטחונות. 

מסלול השקעות לתעשיינים – גובה ההלוואה הניתנת היא עד 90% מגובה ההשקעה עצמה או עד לגובה של 15% מהמחזור העסקי השנתי, הנמוך מבין השניים. להלוואה זו נדרשים עד 30% ביטחונות, כאשר ניתן לבצע גם שעבוד נכסים. באפשרות התעשיינים לפרוס את התשלומים ל-12 שנים. 

מסלול היצואנים – יצואנים שהיקף הייצוא שלהם עומד על 250 אלף דולר ומעלה בשנה הקלנדרית הקודמת יהיו זכאים לקבל הלוואה דרך מסלול זה. ההלוואה היא עד 12% מהמחזור השנתי, עם עד 25% ביטחונות. 

איך מבררים את הזכאות להלוואה?

אם ברצונכם לקבל הלוואה מהקרן הממשלתית, עליכם להגיש בקשה מתאימה ולהמתין לתשובה לאחר שנבדקה יכולת ההחזר של העסק ונמסרה המלצה מתאימה. 

ערבות המדינה ניתנת לאחד מארבעה בנקים: בנק מזרחי, אוצר החייל, לאומי ומרכנתיל, כאשר רק דרכם מתאפשר מתן ההלוואה. שיעור הריבית נקבע לפי השתייכות לאחד המסלולים ועליו להיות מאושר מטעם ועדת האשראי בקרן. 

מהו גובה הריבית?

בניגוד למה שרבים חושבים, ההלוואה דרך הקרן בערבות מדינה היא איננה מענק, מאחר ומענק כספי לא תידרשו להחזיר, בעוד שהלוואה משולמת במלואה כולל ריבית, עד לגמר ההתחייבות. שימו לב לכך שהלוואות אלו לעולם יכללו ריבית שאין כל דרך להימנע ממנה או לעקוף. יחד עם זאת, הריביות במסלולי הקרן בהחלט אטרקטיביות ועומדות על פריים + 3.5% בסך הכל. זאת משום שקיימת מגבלה מדינית על הריבית עד לשיעור זה, מה שאומר שבחלק לא מבוטל מהמקרים הריבית אף תהיה פחותה מכך. 

ואם עסק מסוים לא מצליח להחזיר את ההלוואה?

מה קורה כאשר העסק נקלע למצוקה כלכלית ולא ניתן להחזיר את התשלומים? ובכן, במצב זה הבנק בו ניטלה ההלוואה יעמיד כנגד העסק מאמצי גבייה כחוק. באפשרותו לפרוס תשלומים מחדש, לדחות החזרים וכד'. למרות זאת, ההתחייבות להחזר ההלוואה יעמוד בעינו עד שיכוסה ובאפשרותו של הבנק לפנות למשרד הכונס הרשמי כדי להגיש בקשה לפשיטת רגל.

שתפו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

היתרונות הבלתי צפויים של מנשא אופניים לא מתקפל למטיילים ולרוכבים

דמיינו שאתם פורשים מפה על מכסה המנוע של המכונית שלכם, מתחקים אחר קווי המתאר המחוספסים שמבטיחים הרפתקה, בידיעה שהמסע שאתם עומדים לצאת אליו שואב את נשימתו מהסינרגיה המושלמת בין התשוקה שלכם לבין הציוד שלכם. עבור מטיילים ורוכבי אופניים מושבעים, האיחוד החלק הזה תלוי לעתים קרובות בגיבור אלמוני אחד: מנשא האופניים. לא סתם מנשא, אלא האמינות האיתנה של מנשא אופניים שאינו מתקפל. במקום שבו אחרים רואים רק פריט ציוד, אתה רואה בן לוויה איתן שמשפר את המסע. גלה את ההטבות הבלתי צפויות של בחירת מנשא אופניים שאינו מתקפל כדי לאבטח את הדו-גלגלי שלך כשאתה יוצא אל נופיה שובי הלב של ישראל

קרא עוד »

מיטות קומותיים הם פתרונות חוסכי מקום לבתים מודרניים

בעולם המהיר של היום, שבו החלל הוא פרימיום, חיוני להפיק את המרב מכל סנטימטר מרובע בבתים שלנו. פתרון גאוני אחד שעמד במבחן הזמן הוא מיטת הקומותיים הצנועה. מיטות קומותיים התפתחו מהעיצוב הבסיסי שלהן והפכו לפריטי ריהוט רב-תכליתי ומסוגננים המציעים פרקטיות מבלי להתפשר על אסתטיקה. בואו להתעמק בעולם של מיטות קומותיים ולחקור את היתרונות הרבים שלהן עבור בתים מודרניים.

קרא עוד »

איך לחשב דלק?

דלק הוא מקור האנרגיה שגורם למכונה לעבוד. זה יכול להיות נוזל, כמו בנזין, או גז, כמו גז טבעי. דלק הוא סוג של אנרגיה המשמשת להנעת

קרא עוד »