איך להתאים את אופי הטיול לעונה באופן מושלם?

עולם הטיולים הינו עולם מורכב מאוד שבנוי מסוגים רבים של טיולים למשל : טיולי מים, ארכאולוגיה, טיולי מערות, טיולי פריחה, טיולים למטיבי לכת (שביל ישראל ,שביל הגולן וכד'), טיולי טיפוס , טיולי ג'יפים, טיולי משפחות, טיולי מעיינות, טיולי נחלים ועוד ועוד.

השאלה המשמעותית שעליכם לשאול את עצמכם לפני שאתם יוצאים לדרך לטיול, היא כיצד להתאים את העונה בה אתם נמצאים ואת אופי המטיילים לסגנון וסוג הטיול.

ברגע שתהיה לכם תשובה לכך, יהיה לכם קל הרבה יותר לבחור את המסלול שלכם.

 

אז מה הפרמטרים לפיהם תחליטו איזה סוג מהרשימה שלעיל יתאים לכם?

נתחיל בעונה בשנה כמו שבקיץ אתם לא לובשים מעיל עם כובע גרב כך אין מה לטעת תקוות שווא ולצאת לטייל בשיא הקיץ במסלול שכל כולו שמשי , ארוך הכולל טיפוסים מייגעים.

הפרמטר השני הוא הכושר הגופני והיכולת ללכת, של סוג הקהל שיוצא אתכם. אם אתם בטיול משפחות אין זה סביר לעשות טיול לנחל תבור שמיועד למיטיבי לכת כמו שלא תיקחו מטיבי לכת לטיול קצרצר בפארק עירוני בתוך העיר זה ישעמם אותם.

הפרמטר השלישי הוא הזמן העומד לרשותכם , כלומר האם זה טיול יומי או טיול בחלקים המשתרע על מספר ימים כמו שביל הגולן למשל שלא ניתן לעשותו ביום אחד.

עוד פרמטר שהוא לא פחות חשוב הוא מה מושך אתכם? האם חשוב לכם מים במסלול, ארכיאולוגיה , פריחה, האם מה שעושה לכם את זה הוא טיול לאורך רכסי הרים.

בכל אופן בחינת התאמת הפרמטרים הללו תאפשר לכם להתאים בין הציפיות שלכם ושל חבריכם לטיול לבין אופי הטיול עצמו. כך שלא יהיו פערים וכך גם הסיכוי לאכזבות ותסכולים קטן.

 

וכעת לשלב הפרקטי הנה 3 המלצות טיול לקיץ:

1)חניון האקליפטוס -קלאסי לקיץ , מדובר על מסלול הליכה לאורך נחל חרמון תחתון(הבניאס) היתרון הגדול שלו. טמון בכך שהוא מתאים כמעט לכולם. אפשר סתם לרבוץ בצל מתחת לעצי האקליפטוס ולרחוץ בנחל. או ללכת במסלול היבש לאורך הנחל. או ללכת בתוך המים עד המפל.
איך מגיעים? בוויז : חניון האקליפטוס.

 

2)דיברנו על התאמת עונה לטיול אז הנה מעיין שווה במיוחד הצופה על משולש הגבולות ירדן ,סוריה , ישראל הנמצא ברמת הגולן , בריכת מים מדהימה ונקייה , שמגיעים עד אליו עם הרכב. אפשר גם לשלב טיול לאורך נחל מצר הנמצא מתחת למעיין.
איך מגיעים ? בוויז :עין איה.

 

3)עוד טיול שממש מומלץ לעונה. כי אינו ארוך וגם כי הוא עובר בתוך המים ,כלומר מסלול רטוב שמתאים בול למשפחות. אזור יפהפה המנקז את כל הנחלים של רמת הגולן שהם יורדים לכנרת, הנקרא "בקעת בית צידה". זוהי שמורת הטבע המג'רסה. הנמצאת בחלקה הצפוני של הכנרת ליד העלייה לגמלא. הולכים בהלוך במים כחצי שעה וחוזרים ביבש במסלול לאורך המים.איך מגיעים ? בוויז : המג'רסה.

חשוב מאוד : להצטייד במים ,כובע וקרם הגנה.

הכותב :גיל אהרוני מאתר הטיולים : "בא לי לטייל".

 

 

 

שתפו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

היתרונות הבלתי צפויים של מנשא אופניים לא מתקפל למטיילים ולרוכבים

דמיינו שאתם פורשים מפה על מכסה המנוע של המכונית שלכם, מתחקים אחר קווי המתאר המחוספסים שמבטיחים הרפתקה, בידיעה שהמסע שאתם עומדים לצאת אליו שואב את נשימתו מהסינרגיה המושלמת בין התשוקה שלכם לבין הציוד שלכם. עבור מטיילים ורוכבי אופניים מושבעים, האיחוד החלק הזה תלוי לעתים קרובות בגיבור אלמוני אחד: מנשא האופניים. לא סתם מנשא, אלא האמינות האיתנה של מנשא אופניים שאינו מתקפל. במקום שבו אחרים רואים רק פריט ציוד, אתה רואה בן לוויה איתן שמשפר את המסע. גלה את ההטבות הבלתי צפויות של בחירת מנשא אופניים שאינו מתקפל כדי לאבטח את הדו-גלגלי שלך כשאתה יוצא אל נופיה שובי הלב של ישראל

קרא עוד »

מיטות קומותיים הם פתרונות חוסכי מקום לבתים מודרניים

בעולם המהיר של היום, שבו החלל הוא פרימיום, חיוני להפיק את המרב מכל סנטימטר מרובע בבתים שלנו. פתרון גאוני אחד שעמד במבחן הזמן הוא מיטת הקומותיים הצנועה. מיטות קומותיים התפתחו מהעיצוב הבסיסי שלהן והפכו לפריטי ריהוט רב-תכליתי ומסוגננים המציעים פרקטיות מבלי להתפשר על אסתטיקה. בואו להתעמק בעולם של מיטות קומותיים ולחקור את היתרונות הרבים שלהן עבור בתים מודרניים.

קרא עוד »

איך לחשב דלק?

דלק הוא מקור האנרגיה שגורם למכונה לעבוד. זה יכול להיות נוזל, כמו בנזין, או גז, כמו גז טבעי. דלק הוא סוג של אנרגיה המשמשת להנעת

קרא עוד »