טחורים בהיריון – איך להיפטר מהם?

נשים רבות סובלות מתופעה של טחורים במהלך ההיריון, ואצל חלקן טחורים מופיעים לאחר הלידה. 

הסיבה המרכזית לכך היא העומס החריג על הגוף, במיוחד בשליש האחרון של ההיריון, אך ישנם גורמים נוספים. 

חשוב לדעת שטחורים אינם גזרת גורל, וישנן דרכים להתמודד עימם ולהקל על אי-הנוחות הנגרמת בעקבותיהם.

 

מהם טחורים ומהם תסמיניהם?

טחורים הם ורידים באזור פי הטבעת, אשר מתנפחים ועשויים להתבטא בדימום, עצירות, גירוד ונפיחות מקומית. לטחורים ישנן דרגות חומרה שונות, הם עשויים לצוץ ולחלוף במהלך ההיריון ולאחר הלידה. בדרגות חומרה גבוהות טחורים עלולים לגרום לכאב בזמן עמידה או ישיבה, להתנפח, ואף לדמם עקב המגע עם התחתון/ הבגד. תסמינים להיווצרות טחורים הם דימום טרי באסלה או בשעת ניגוב, בעיקר בעת מתן צואה. הדימום עשוי להיות מלווה בתחושת גרד או כאב בפי הטבעת. יש מי שמרגישות בבליטה שיצאה פתאום מתוך פי הטבעת.

 

הסיבות להופעת טחורים בהיריון

פרט לעומס החריג על הגוף בתקופת ההיריון שגורם להופעת טחורים, ישנם גורמים נוספים לתופעה, בהם: לחץ רב מאוד מסוגים שונים – לחץ שמפעיל העֻבָּר על קרקעית האגן, לחץ שמופעל על הוורידים בפלג הגוף התחתון, לחץ על פי הטבעת והרחם וכן עלייה בלחץ הדם. לצד אלה, העלייה בנפח הדם תורמת אף היא להיווצרות טחורים בהיריון וכן עלייה כללית ברמות הפרוגסטרון בגוף, אשר מובילה להחלשת שרירי הגוף ובהם שרירי פי הטבעת.

 

עצות להתמודדות עם טחורים בהיריון

ישנן דרכים שונות להקל על הכאבים הנלווים לטחורים, ואף להעלים את התופעה:

ריכוך הצואה – בעת הופעת טחורים חשוב למנוע עצירוּת ולהקפיד שהצואה תהיה ספוגית ורכה. זאת באמצעות שתיית כמויות רבות של מים וצריכת מזון עשיר בסיבים אשר ידועים בהשפעתם על ריכוך הצואה. מזונות מומלצים הם דגנים מלאים, קטניות, פירות וירקות בשילוב שמנים בריאים, בפרט שמן זית. את השמנים רצוי לצרוך בבוקר, על קיבה ריקה.

ישיבה ממושכת בשירותים – חשוב לְפַנּוֹת זמן נינוח ונטול לחצים לשהייה בשירותים, רצוי בזמן קבוע בסדר היום. יש להרפות את האגן ופי הטבעת, שכּן הפעלת מאמץ לריקון המעיים מחמירה את הטחורים. 

ישיבה על גלגל ים – למי שמתקשה לשבת בשל הטחורים, מומלץ להשתמש בגלגל ים מנופח המפריד בין הגוף לבין המושב. 

אמבטיות – כדאי לטבול מדי יום באמבטיית ישיבה במים קרירים. לקור יש תכונה של כיווץ כלי הדם, ובנוסף הוא בעל השפעה של אִלחוש מרגיע. הוספת כף מלח לאמבט המים מסייעת בניקיון הטחורים ותורמת לכיווצם.  

היגיינה – נייר טואלט שורט את האזור הפצוע, ולכן כדאי להשתמש במקומו במגבונים לחים. ישנם מגבונים ייעודיים לטחורים, אשר מכילים תמציות צמחים בעלות השפעה מכווצת ומרגיעה. הדרך היעילה ביותר לשמור על אזור פי הטבעת נקי, למניעת התפתחות דלקות וזיהומים, היא לשטוף את האזור במים לאחר כל יציאה. המים הם גם בעלי סגולה של הקלה על הכאב.  

הסתייעות בתכשירים תרופתיים – ישנן משחות לטחורים חיצוניים וכן נרות לטחורים פנימיים אשר מקלים על הכאב. מומלץ להשתמש בתכשירים המבוססים על שמן זית, ובכל מקרה להקפיד שהתכשיר יהיה ללא סטרואידים. להקלה על הכאב אפשר גם להשתמש בתכשירים בעלי השפעה מאלחשת, בג'ל או בקרם.  

פנייה לפרוקטולוג – במקרה שהשיטות הטבעיות לא הועילו, יש לפנות לבדיקה אצל רופא מומחה בתחום הטחורים, פרוקטולוג, אשר יוכל לייעץ ולהתאים טיפול מניסיונו.

רפואה משלימה – ערוץ טיפול נוסף שיכול לסייע הוא פנייה לנטורופתיה או שימוש במשחות טבעיות. אלה מומלצים בעיקר לטיפול בטחורים לאחר הלידה, ואם מעוניינים להיעזר בהם בהיריון יש לוודא שהם מותרים לשימוש בתקופה זו. 

 

שתפו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

היתרונות הבלתי צפויים של מנשא אופניים לא מתקפל למטיילים ולרוכבים

דמיינו שאתם פורשים מפה על מכסה המנוע של המכונית שלכם, מתחקים אחר קווי המתאר המחוספסים שמבטיחים הרפתקה, בידיעה שהמסע שאתם עומדים לצאת אליו שואב את נשימתו מהסינרגיה המושלמת בין התשוקה שלכם לבין הציוד שלכם. עבור מטיילים ורוכבי אופניים מושבעים, האיחוד החלק הזה תלוי לעתים קרובות בגיבור אלמוני אחד: מנשא האופניים. לא סתם מנשא, אלא האמינות האיתנה של מנשא אופניים שאינו מתקפל. במקום שבו אחרים רואים רק פריט ציוד, אתה רואה בן לוויה איתן שמשפר את המסע. גלה את ההטבות הבלתי צפויות של בחירת מנשא אופניים שאינו מתקפל כדי לאבטח את הדו-גלגלי שלך כשאתה יוצא אל נופיה שובי הלב של ישראל

קרא עוד »

מיטות קומותיים הם פתרונות חוסכי מקום לבתים מודרניים

בעולם המהיר של היום, שבו החלל הוא פרימיום, חיוני להפיק את המרב מכל סנטימטר מרובע בבתים שלנו. פתרון גאוני אחד שעמד במבחן הזמן הוא מיטת הקומותיים הצנועה. מיטות קומותיים התפתחו מהעיצוב הבסיסי שלהן והפכו לפריטי ריהוט רב-תכליתי ומסוגננים המציעים פרקטיות מבלי להתפשר על אסתטיקה. בואו להתעמק בעולם של מיטות קומותיים ולחקור את היתרונות הרבים שלהן עבור בתים מודרניים.

קרא עוד »

איך לחשב דלק?

דלק הוא מקור האנרגיה שגורם למכונה לעבוד. זה יכול להיות נוזל, כמו בנזין, או גז, כמו גז טבעי. דלק הוא סוג של אנרגיה המשמשת להנעת

קרא עוד »