עבודות בגובה, כל מה שאתם צריכים לדעת

מחסנאי קבלן

כל שהות בגובה מכילה סיכון מסוים, שגובר ככל שצוברים מרחק מן הקרקע וככל שתנאי היציבות מתערערים. כאלו הן עבודות הגובה – עבודות המבוצעות על פיגומים, סולמות ואפילו על חבלים חזקים בביצוע סנפלינג. מהם כללי הבטיחות לעבודות גובה? וכיצד ניתן למנוע את התאונה הבאה? 

עבודות גובה: ההגדרה

עבודה בגובה היא עבודה המבוצעת ממרחק 2 מטרים מהאדמה או יותר וקיימת בה סכנת נפילה. עבודה זו מוגדרת בשלושה אופנים: כאשר היא מבוצעת מעל משטח העבודה ללא גידור או מעקה, כאשר היא מחייבת הטיית גוף מעבר למעקה, במנח של 45 מעלות וכאשר היא מבוצעת מתוך מתקן הרמה.  

כיצד שומרים על הבטיחות?

כדי למנוע תאונות, סיכוני חיים ופציעות, יצר המשרד לבטיחות וגהות שורה של הנחיות חשובות, עליהן צריכים להקפיד מנהלי ומפקחי העבודה בשטח. על העובדים לעבוד עם ציוד מגן אישי תקין ובעל תקן, שמתאים לאופי העבודה (קסדה, רתמה, מכנסי עבודה ארוכים, נעלי בטיחות מונעות החלקה ועוד).

על הציוד נדרש להגן מפני חומרים מסוכנים, טמפרטורה קיצונית וכן פינות חדות. בנוסף, נדרש אבטוח של כלי העבודה בעת העלאתם לגובה וישנם פרוטוקולי העברת ציוד מיוחדים, המונים השלכה או זריקה של ציוד. אזור העבודה חייב להיות מגודר, כאשר אדם נוסף נמצא בזמן העבודה על הקרקע ודואג להימנעות משינוע ציוד כשישנם עובדים מעליו. כמו כן, בתנאי מזג אוויר קשים אין לבצע עבודות גובה בשום מקרה. 

מיהו העובד בגובה?

כל אדם שמקבל רישיון לעבודה בגובה נדרש להיות אדם בגיר שגילו מעל 18. עליו לחתום על הצהרת בריאות ולקבל אישור אישי התקף לשנתיים, מטעם המקום שהסמיך אותו לעבודה בגובה. תעודת ההסמכה תיבדק מול המעסיק ולאחר מכן, גם פרמטרים חשובים הנוגעים למצב הבריאותי, הידע בעבודות גובה, ציוד המיגון האישי וכשירותו. 

באילו עבודות אין חובה להתאבטח?

ישנן עבודות גובה מסוימות, שאינן מצריכות אמצעי אבטוח מיוחדים וגם הן מפורטות בהנחיות העבודה בגובה: אין חובה כאשר מתרחש טיפוס על סולם בגובה 6 מטרים לצורך עבירה בין מפלסים (לדוגמה בחנות עם מדפי תקרה) או כאשר הטיפוס הוא על סולם בגובה עד 4.5 מטרים, לטובת עבודה זמנית שאיננה מאומצת. כאשר הטיפוס הוא על סולם נייד עד 6 מטרים לטובת מעבר בין מפלסים, או על סולם קבוע הכולל כלוב מגן עד 10 מטרים, אין צורך להשתמש במערכת אבטחה. 

עבודה על גגות מבנים

כל עבודה בגובה מחייבת מספר פעולות מקדימות כדי לוודא שהעובדים אכן יכולים לעלות לגג מבלי להיתקל בבעיות ומכשולים. תחילה יש לבצע סריקה מקדימה של הגג ולוודא שהגישה אליו בטוחה לחלוטין. לאורך כל העבודה, הגג עצמו צריך להיות משולט סביב הגבולות, כאשר על העובדים לשמור מרחק של 2 מטרים מהשוליים. בעת העבודה נדרש להשתמש בציוד שיועבר מיד ליד ולא דרך השלכה או זריקה של חפצים ועל העובדים במקום לדעת מראש מהו הציוד שהועלה לגובה, כדי לוודא שדבר לא נפל או נשכח.  

שתפו עכשיו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

היתרונות הבלתי צפויים של מנשא אופניים לא מתקפל למטיילים ולרוכבים

דמיינו שאתם פורשים מפה על מכסה המנוע של המכונית שלכם, מתחקים אחר קווי המתאר המחוספסים שמבטיחים הרפתקה, בידיעה שהמסע שאתם עומדים לצאת אליו שואב את נשימתו מהסינרגיה המושלמת בין התשוקה שלכם לבין הציוד שלכם. עבור מטיילים ורוכבי אופניים מושבעים, האיחוד החלק הזה תלוי לעתים קרובות בגיבור אלמוני אחד: מנשא האופניים. לא סתם מנשא, אלא האמינות האיתנה של מנשא אופניים שאינו מתקפל. במקום שבו אחרים רואים רק פריט ציוד, אתה רואה בן לוויה איתן שמשפר את המסע. גלה את ההטבות הבלתי צפויות של בחירת מנשא אופניים שאינו מתקפל כדי לאבטח את הדו-גלגלי שלך כשאתה יוצא אל נופיה שובי הלב של ישראל

קרא עוד »

מיטות קומותיים הם פתרונות חוסכי מקום לבתים מודרניים

בעולם המהיר של היום, שבו החלל הוא פרימיום, חיוני להפיק את המרב מכל סנטימטר מרובע בבתים שלנו. פתרון גאוני אחד שעמד במבחן הזמן הוא מיטת הקומותיים הצנועה. מיטות קומותיים התפתחו מהעיצוב הבסיסי שלהן והפכו לפריטי ריהוט רב-תכליתי ומסוגננים המציעים פרקטיות מבלי להתפשר על אסתטיקה. בואו להתעמק בעולם של מיטות קומותיים ולחקור את היתרונות הרבים שלהן עבור בתים מודרניים.

קרא עוד »

איך לחשב דלק?

דלק הוא מקור האנרגיה שגורם למכונה לעבוד. זה יכול להיות נוזל, כמו בנזין, או גז, כמו גז טבעי. דלק הוא סוג של אנרגיה המשמשת להנעת

קרא עוד »